Translate now !

Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Μειώστε την ακαταστασία, δημιουργείστε χώρο - Απελευθερωθείτε!

 

Πολλές φορές μια σκέψη στριφογυρίζει στο μυαλό μου και αν δεν την δω γραμμένη κάπου, ίσως ακόμη καλύτερα, διατυπωμένη από κάποιον άλλο, δεν την συνειδητοποιώ! Ακόμα πιο δύσκολο, όταν αυτή η σκέψη έχει γίνει πλέον τάση και στάση ζωής... έχει περάσει τόσο βαθιά μέσα μου, που την θεωρώ κομμάτι του εαυτού μου και ο νους μου δεν στέκεται πια καθόλου σ' αυτήν, λειτουργεί αυτόματα.
Μια από αυτές τις φορές ήταν όταν περιπλανιόμουν μέσα στο site της Shannon Kinney-Duh το http://freespiritknits.comκαι το βλέμμα μου στάθηκε σε ένα εικονίδιο που έγραφε "reduce clutter, create space" (σημαίνει "μειώστε την ακαταστασία, δημιουργείστε χώρο" και είναι το ίδιο που βλέπετε λίγο πιο κάτω δεξιά). Το εικονίδιο αυτό παρέπεμπε στο blog της Shannon όπου αναπτύσσει την ιδέα που είχε για όλη τη χρονιά 2010 να προσπαθήσει να μειώσει την ακαταστασία σε πολλαπλά επίπεδα, πνευματικό, συναισθηματικό και φυσικό, ώστε με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσει "χώρο" για ιδέες, σχέσεις, συναισθήματα και πράγματα που αξίζουν πραγματικά. Σε αυτό της το ταξίδι καλεί συνοδοιπόρους όσους νιώθουν ότι θέλουν να μοιραστούν μαζί της την πορεία τους και τις εμπειρίες τους από μια τέτοια διαδικασία. Σας προτρέπω να ρίξετε μια ματιά......... 
Σε μια πιο ελεύθερη μετάφραση που μοιάζει να μου ταιριάζει περισσότερο, θα έλεγα "ελάτε να μειώσουμε την σαβούρα" που βρίσκεται μέσα μας και γύρω μας! Σαβούρα σκέψεων, συναισθημάτων, σχέσεων, ερεθισμάτων και συσσωρευμένων αντικειμένων στη ζωή μας! Ας κάνουμε αυτό το ξεκαθάρισμα για να δημιουργήσουμε χώρο (και χρόνο) για όσα πραγματικά έχουν αξία για μας.
Έχοντας κάνει τέσσερις μετακομίσεις από τότε που παντρεύτηκα ως σήμερα, λέω με σιγουριά ότι τα συσσωρευμένα αντικείμενα που έχουν την απίστευτη ικανότητα να τρυπώνουν στα πιο σκοτεινά σημεία των συρταριών ή στις πιο σκοτεινές γωνίες της αποθήκης και να διαγράφουν ακόμα και την ύπαρξή τους από το μυαλό μας, είναι πάρα πολλά! Χρησιμοποιούσα τις μετακομίσεις ως ευκαιρία να ξεκαθαρίζω αυτά τα αντικείμενα και να τα δίνω σε άλλους που θα τους ήταν περισσότερο χρήσιμα, ή ακόμη και να τα πετάω. 
Πριν από τις μετακομίσεις και μετά από αυτές, απολαμβάνω να κάνω το ίδιο, αν και ομολογώ, όχι με την ίδια επιτυχία....
Είμαι σίγουρη ότι πολλοί δεν μπορούν να το συμμεριστούν, όμως το βάρος από αυτά τα αντικείμενα είναι σαν να βρίσκεται πάνω στην πλάτη μου. Δεν μου αρκεί πια να είναι ο χώρος μου τακτοποιημένος (και μην φανταστεί κανείς ότι είναι!) αλλά θέλω πλέον ΛΙΓΑ και διαλεχτά πράγματα γύρω μου! Αντικείμενα που μπορεί να είναι πολύ φτηνά, μια και με το διαλεχτά δεν εννοούσα ακριβά, αλλά με εκφράζουν, μου ταιριάζουν, έχουν ιδιαίτερη σημασία για μένα και το μάτι μου λατρεύει να αναπαύεται πάνω τους! Δεν κατηγορώ όσους τους αρέσει να συλλέγουν αντικείμενα, για την ακρίβεια η ίδια μου η κόρη και αρκετές καλές μου φίλες το αγαπούν, όμως εγώ δεν είμαι έτσι!
Στα πλαίσια της τάσης μου για εκκαθάριση, κύριο ρόλο παίζει το ξεδιάλεγμα των ερεθισμάτων που επιτρέπω να κεντρίζουν τις αισθήσεις μου! Δύσκολο αυτό στις μέρες μας, ε; Για μένα ζωτικό και σωτήριο! Προτιμώ να διαβάσω ένα βιβλίο που διάλεξα εγώ, παρά να ακούσω τα ίδια και τα ίδια που επιλέγουν άλλοι να μου παρουσιάσουν στην τηλεόραση. Αναζητώ τα θέματα που ακούγοντάς τα, γίνομαι πλουσιότερη, και όχι εκείνα που με πείθουν ότι θα γίνω φτωχότερη. Φροντίζω με ιδιαίτερη προσοχή η ενέργειά μου να μην γίνεται βορά αδιάφορων για μένα δίποδων! Απόλυτη; Λυτρωμένη θα έλεγα! Κάνοντας μεγάλη οικονομία ενέργειας με αυτόν τον τρόπο, μπορώ να αφιερώνομαι σε δραστηριότητες που με ευχαριστούν, με κάνουν καλύτερη και μου δίνουν τη μαγική δύναμη να επηρεάζω θετικά και όσους βρίσκονται γύρω μου. 
Αρνητικά, πολυκαιρισμένα συναισθήματα πιάνουν χώρο στην καρδιά μου, με απασχολούν χωρίς λόγο και απορροφούν μεγάλες ποσότητες από την ενέργεια που θα μπορούσα να αφιερώσω στο να αγαπώ και να απολαμβάνω με χαρά ανθρώπους και δραστηριότητες. Τα απελευθερώνω λοιπόν στο πλυντήριο του χρόνου όπου ανήκουν, και καθαρίζω το χώρο που θα φιλοξενήσω αγάπες, εμπειρίες και σοφίες.
Μπορώ να το κάνω γιατί το έχω επιλέξει! 
Ένα αντικείμενο που κουβαλάει πάνω του αναμνήσεις, το θέλουμε κοντά μας να μας θυμίζει πράγματα, πρόσωπα και στιγμές που αγαπήσαμε, όμως από την άλλη, για να ξαναφέρουμε στη μνήμη μας περασμένες στιγμές και αγαπημένα πρόσωπα, δεν χρειαζόμαστε κανένα αντικείμενο! Αρκεί να ψάξουμε στην καρδιά μας! Εκεί που φυλάμε τα πολυτιμότερα, έτσι δεν είναι; 
Είναι λεπτό και διάφανο το όριο και για τον καθένα πολύ προσωπικό, αλλά τουλάχιστον ας ξεκαθαρίσουμε με κάποιο τρόπο τα όσα έχουν πραγματική σημασία για εμάς απ' όσα μας πιάνουν απλά το χώρο....
Ψάχνοντας λοιπόν στη σακούλα με τα κουβάρια του πλεξίματος βρίσκω κάποια που κάποτε διάλεξα με αγάπη, όμως δεν μ' αρέσουν πια, κάποια που περίσσεψαν σε άλλους και μου τα έδωσαν, και κάποια που ούτε θυμάμαι πώς βρέθηκαν στα χέρια μου... Τα χαρίζω σε όσους τα θέλουν! Έτσι θα έχω χώρο για τα καινούρια που με περιμένουν. 
Έρχεστε να πάμε να διαλέξουμε παρέα;




Δεν υπάρχουν σχόλια: